advertise

نخ های دمیده: آیا آنها خوب هستند؟

لموتکس
  • نخ های دمیده: آیا آنها خوب هستند؟ نخ های دمیده شده پیچ و تاب ندارند .دمیدن الیاف درون یک لوله مش جدیدترین روش برای ساختن نخ است و چندین تولید کننده طی دو سال گذشته نخ های منفرد خود را بیرون آورده اند. تولید کنندگان تمایل دارند تا چه اندازه نخ ها سبک و مطبوع باشند. اما آنچه من بسیار جالب تر از این می دانم این است که ...

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

نخ های دمیده: آیا آنها خوب هستند؟ نخ های دمیده شده پیچ و تاب ندارند دمیدن الیاف درون یک لوله مش جدیدترین روش برای ساختن نخ است و چندین تولید کننده طی دو سال گذشته نخ های منفرد خود را بیرون آورده اند.
تولید کنندگان تمایل دارند تا چه اندازه نخ ها سبک و مطبوع باشند. اما آنچه من بسیار جالب تر از این می دانم این است که نخ های دمیده شده پیچ و تاب ندارند. پیامدهای آن چیست؟ از نظر تئوری ، نخ های دمیده شده باید نرم و بادوام باشند. نخ سنتی باید دوام بیشتری برای دوام بیشتر و برای نرمی کمتر برقرار کند.
به نظر می رسد نخ های دمیده شده از تجارت به طور کامل جلوگیری می کنند. الیاف موجود در نخ "دمیده" توسط لوله مش در جای خود نگه داشته می شوند ، بنابراین باید احساس نرم و همچنین بادوام داشته باشند. آنها نباید فیبرهای زیادی را به عنوان قرص از دست دهند.
از نظر تئوری ، نخ های دمیده شده هنگام قلاب زدن نباید از بین بروند یا شکافته شوند. قلاب بافی باعث می شود که نخ های پیچشی S بطور کلی با آنها کار کنید و راحت تر تقسیم شوند. از آنجا که نخ های دمیده شده به هیچ وجه پیچیده نیستند ، آنها نباید تقسیم شوند چه پارچه ای بافندگی داشته باشید و چه قلاب بافی. بنابراین این تئوری است ، اما آیا در عمل صحیح است؟ آزمایش من پنج نخ مختلف دمیده شده را تغییر دادم و برای مقایسه ، من نیز نخ نخ ریخته شده سنتی و دیگری را با ساخت و سازهای زنجیر زده تغییر دادم. طرفداران ۱. استفاده از آنها لذت بخش بود و تقسیم نمی شدند.
نخ های دمیده شده برای استفاده بسیار جالب بودند. آنها خیلی کرکی نبودند ، به هیچ وجه شکافته نشدند ، و من هرگز سوزنم را در لوله مش گیر نکردم. حتی به نظر می رسید که نسخه های مصنوعی آنقدر هوا هستند که دست های من هنگام کار با آنها بیش از حد گرم نمی شود. من انتظار نداشتم که خیلی از این بافندگی و قلاب دوزی لذت ببرم. ۲- آنها در تست های پیلینگ فیبر کمتری از دست دادند.
بستهای ساخته شده از نخهای دمیده شده در برابر سوءاستفاده ای که من در آزمایش پیلینگ کردم - بهتر از GGH اندانیا و Rowan Lima زنجیر شده- بود. آندانیا در پایان آزمایش ابری از فیبر روی سطح سواچ تولید کرد. باز هم ، مقایسه فیبر با فیبر حائز اهمیت است: الیاف ریز مانند قرص آلپاکا بیش از یک فیبر ضخیم تر مانند اکریلیک. نخ های دمیده شده از آلپا قرص ، اما به طور قابل توجهی کمتر از نخ pled. ۳. نخ های دمیده شده نسبت به نخ پودری معادل نرمتر هستند.
نرمی هر نخ ، البته به الیافی که با آن ساخته شده بود بستگی داشت. اما چسب های ساخته شده از نخ های دمیده ، متراکم تر ، نسبت به لمس مقاومت کمتری داشتند و دستانم را تقریباً در الیاف غوطه ور می کردم. GGH Andania (نخ pled) نیز به طرز شگفت انگیزی نرم بود ، اما بیشتر شبیه به یک نرمی سطح با مقاومت محکم تر در زیر بود.
۴- آنها پارچه ای زیبا (عمدتاً) می سازند. من دوست داشتم که بیشتر بخش های مختلف چگونه معلوم شود - آنها یک تنش هم ایجاد کرده اند ، و احتمالاً کمترین فشار ممکن است به پنهان کردن تناقضات تنشی من نیز کمک کند. با این حال ، الیاف موجود در توپ من از جیمز C برت صدف به طور مساوی از طریق توری مش پخش نمی شد ، و ظاهری برجسته به پارچه می داد. من نمی دانم که این عمدی بوده است ، اما من علاقه ای به این اثر ندارم. ۵- در تکنیک های مختلفی می توان از آنها استفاده کرد.
نخ های دمیده شده کار ساده ای داشتند و با توری ، کابل و قلاب دوزی جلوه خوبی می بخشند. ۶. آنها گرم هستند. اگرچه من هنوز این نخ ها را در هیچ پوششی آزمایش نکرده ام ، اما گمان می کنم الیاف جهنده با وجود سبک بودن ، هوا زیادی را به دام می اندازند و گرمای زیادی را حفظ می کنند. من واقعا احساس سرما می کنم ، بنابراین این یک امتیاز بزرگ برای من است! ۷. آنها حیاط بسیار خوبی دارند.
GGH Andania ، نخ پشته ، دارای ۵۰ متر در ۵۰ گرم است. نزدیکترین معادل نخ منفجر شده آن که می توانم در فیبر سنج و مقدار فیبر پیدا کنم Austermann Siberia است که ۱۱۰m در هر ۵۰ گرم دارد. این یک تصویر مشابه برای همه نخ های قلاب شده در برابر دمیده است ، با نخ های دمیده شده دارای ۳۰٪ یا بیشتر حیاط اضافی نسبت به معادل plied آنها.
بنابراین برای پول خود پارچه بیشتری می گیرید و پوشاک سبک تر است. منفی ۱. آنها در همه الیاف در دسترس نیست نخهای دمیده فقط در الیاف خاص وجود دارد - آنهایی که دارای خاصیت مناسب هستند بدون فرار از مه مشبک در خارج از مش مشبک ایجاد می کنند.
خود تور معمولاً از نایلون ساخته شده است. نخ هایی با مش ابریشمی در دسترس هستند اما گران هستند - فراتر از بودجه من! ۲. فازی بودن آنها برای هر پروژه کار نخواهد کرد. الیاف الیاف ، ظاهری نرم با پارچه به ارمغان می آورند ، که در بعضی از پوشاک جذاب خواهد بود اما برای بسیاری دیگر ایده آل نیست. ۳. آنها فاقد قابلیت ارتجاعی هستند من از استفاده از آنها برای الگوهای بخیه بافتنی / گره ای جلوگیری می کنم. من در ابتدا از تعبیر عالی کوک در بیدانه بذر و الماس از الگوی purls شگفت زده شدم ، اما بخیه ها پس از مسدود شدن دوباره به درون پارچه فرو ریختند ، حتی اگر من ملایم باشم. نتیجه گیری به طور کلی من از نخ های دمیده شده تحت تأثیر قرار گرفتم.
آنها از کار با آنها سرگرم کننده بودند و پارچه ای جذاب و مبهم به آن بخشیدند. من مشتاقانه منتظر استفاده از مقداری ابر DROPS برای شلاق زدن یک گاو و کلاه سنگین وزن هستیم. من همچنین از آنها برای چیزی شبیه به یک ژاکت بافت جسورانه و زمستان عمیق استفاده می کنم. من یکی از آنها را که در سردترین روزها استفاده می کنم ، ساخته شده در Debbie Bliss Cashmerino Superchunky. وزن آن یک تن است و قرص زیادی مصرف می کند. من هنوز هم آن را می پوشم؛ خیلی گرم است خوب است که پوشیدن چیزی به همان اندازه گرم و در عین حال راحت تر داشته باشید. این نخ ها من را با تعجب درآورد. انتظار نداشتم به اندازه خودم آنها را دوست داشته باشم.
تولیدکنندگان موفق شده اند نخی را که نرم تر و سخت تر از پارچه ای ساخته شده و حتی زنجیر شده است تهیه کنند و در ضمن کار با آن لذت بخش باشد. مانند همه نخ ها ، نقاط قوت و ضعف آنها نیز وجود دارد ، اما خوشحالم که می توانم آنها را به ابزار بافندگی خود اضافه کنم.

لموتکس

به روز ترین اخبار و مقالات صنعت نساجی در پرتال نساجی لموتکس

نمایشگاه

۲۳۵

کتب آموزشی

۹۵

مقالات تخصصی

۱۲۵

۰۹۱۳۵۰۹۵۳۵۹
تهران | خیابان دیباجی جنوبی | پلاک ۷۸ - طبقه ۴ - واحد ۵۴
lemotex۲۰۲۰@gmail.com | www.lemotex.com