advertise

روند تغییر قیمت نخ و هزینه پنبه در طی سال ها

لموتکس
  • ۱. معرفی مطالعات CPQ (هزینه ها ، عملکرد عملیاتی و کیفیت تحقیقات نخ های سه ماهه بین کارخانه) ، یک سرویس پیشگام معرفی شده توسط SITRA نه سال پیش (۱۹۹۷) ، به خوبی توسط کارخانه ها پذیرفته شده است. کارخانه های شرکت کننده اقدامات مختلفی را برای کاهش هزینه ها ، تغییر ترکیب محصول ، بهبود بهره وری و...

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

روند تغییر قیمت نخ و هزینه پنبه در طی سال ها .۱. معرفی مطالعات CPQ (هزینه ها ، عملکرد عملیاتی و کیفیت تحقیقات نخ های سه ماهه بین کارخانه) ، یک سرویس پیشگام معرفی شده توسط SITRA نه سال پیش (۱۹۹۷) ، به خوبی توسط کارخانه ها پذیرفته شده است.
کارخانه های شرکت کننده اقدامات مختلفی را برای کاهش هزینه ها ، تغییر ترکیب محصول ، بهبود بهره وری و تحقق قیمت های بالای نخ آغاز کرده اند. این مطالعات اکنون به بخشی جدایی ناپذیر از خدمات SITRA به کارخانه ها تبدیل شده است.
هر سال دو مطالعه در سه ماهه دوم و چهارم انجام می شود. با استفاده از داده های ارائه شده توسط آسیاب ها در ۱۰ مطالعه آخر CPQ (Q۲ ۲۰۰۱ تا Q۴ ۲۰۰۵) ، تجزیه و تحلیل مفصلی در مورد تغییرات در قیمت نخ و هزینه های پنبه در طی دوره ۵ ساله انجام شده است.
۲. مشخصات کارخانجات شرکت کننده تعداد کارخانجات شرکت کننده در هر ۱۰ مطالعه از ۱۵۰ تا ۲۰۰ شرکت داشتند. از کل آسیاب ها ، حدود ۸۰٪ آنها از جنوب هند و بقیه از مناطق دیگر هستند. نزدیک به ۱۰٪ از آسیاب ها واحدهای صادرات گرا (EOU) هستند و نزدیک به نیمی از آنها کارخانه های صادراتی هستند.
۳. تغییر در قیمت نخ، نخ و هزینه های پنبه میانگین قیمت نخ پنبه و هزینه پنبه در طی سالهای ۲۰۰۱-۰۵ برای برخی از مهمترین موارد ، که برای همه ۱۰ مطالعه معمول است ، حاکم شده است ، برای بررسی تغییرات ایجاد شده در این دوره ، تجزیه و تحلیل شده است. این یافته ها در زیر برای نخ های داخلی و صادراتی آورده شده است.
۳.۱ قیمت نخ داخلی در طول ۵ سال گذشته ، قیمت کلی نخهای نخی خانگی برای بافت و بافندگی تقریباً بدون تغییر باقی مانده است (جدول ۱). این در حالی است که قیمتها در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۴ نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۰۱ ۷ و ۱۸ درصد بالاتر (به جز ۱۰۰ درجه سانتیگراد) و ۳ تا ۲۷ درصد بالاتر (به جز ۱۰۰ درجه سانتیگراد) از ۴ ماهه ۲۰۰۵ حاکم بودند.
مقایسه عاقلانه قیمتها نشان داد افت حدود ۷٪ در ۲۰s و ۱٪ به ۳٪ در نخهای ۴۰ ، ۳۰ و CH CH ۴۰ کاهش یافته است. از طرف دیگر ، قیمتها افزایش ۱۱ درصدی در ۱۰۰ درجه سانتیگراد و ۴٪ در ۶۰s C و افزایش حاشیه ۱٪ به ۲٪ در نخهای ۳۰ و ۴۰ درجه سانتیگراد را نشان می دهند .

لموتکس

به روز ترین اخبار و مقالات صنعت نساجی در پرتال نساجی لموتکس

نمایشگاه

۲۳۵

کتب آموزشی

۹۵

مقالات تخصصی

۱۲۵

۰۹۱۳۵۰۹۵۳۵۹
تهران | خیابان دیباجی جنوبی | پلاک ۷۸ - طبقه ۴ - واحد ۵۴
lemotex۲۰۲۰@gmail.com | www.lemotex.com