advertise

نخ های Superwash و گزینه های مختلف آن

لموتکس
  • Superwash و گزینه های مختلف آن نخ های Superwash وقتی می خواهید خصوصیات پشم با سهولت مراقبت از مصنوعی ، عالی باشند ، عالی هستند ، اما اشکالات آنها چیست و آیا انتخاب دیگری وجود دارد؟ Superwash تنها گزینه مراقبت آسان نیست پشم بدون درمان مستعد ابتلا به نمدی است. بیشتر الیاف حیوانات دارای مقیاس هایی در طول خود هستند و هنگام شستشو در ...

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

نخ های Superwash و گزینه های مختلف آن. نخ های Superwash وقتی می خواهید خصوصیات پشم با سهولت مراقبت از مصنوعی ، عالی باشند ، عالی هستند ، اما اشکالات آنها چیست و آیا انتخاب دیگری وجود دارد؟
Superwash تنها گزینه مراقبت آسان نیست پشم بدون درمان مستعد ابتلا به نمدی است. بیشتر الیاف حیوانات دارای مقیاس هایی در طول خود هستند و هنگام شستشو در ماشین لباسشویی ، گرما ، تحریک و خنک کننده سریع در مرحله شستشو با هم ترکیب می شوند تا شرایط ایده آل برای ترازو شدن مقیاس ایجاد کنند و باعث می شوند پارچه برگشت ناپذیر شود.
از طرف دیگر یک پوشاک ساخته شده از پشم فوق العاده ، می تواند با ریختن داخل دستگاه به عنوان بخشی از شستشوی معمولی مقابله کند. بیشتر نخهای ابرشویه با از بین بردن مقیاس با اسیدها و سپس پوشاندن الیاف با رزین مصنوعی ایجاد می شوند.
این پوشش الیاف را صاف و نرم می کند و از فرسودگی در طی فرایند شستشو جلوگیری می کند. با این حال ، نقاط ضعف جانبی مربوط به نخهای فوق لیزر وجود دارد: خطرات زیست محیطی - مواد شیمیایی خطرناک و مقادیر زیادی آب مورد نیاز است و پساب های خارج شده از کارخانه تولید می توانند آلوده شوند.
کشش پارچه - طبیعت صاف الیاف بدین معنی است که نخ مقاومت کمتری دارد: پارچه تمام شده سوکت های فوق بشقاب من بعد از شستشو به عرض و طول راه یافت. عدم تنوع - تعداد کمی از نخ های تک نژاد در مقادیر مورد نیاز برای پردازش فوق العاده در دسترس هستند. بسیاری از نخ های فوق العاده پشمی و alpaca توسط یک گره گیر یا قلاب دوزی که نگران تعقیب فراتر از سوپر ماشینی است نادیده گرفته می شوند.
بنابراین آیا ما باید بین عملی و محیط خود انتخاب کنیم؟ آیا راهی وجود دارد که از ریختن آب غرق در کف آشپزخانه خودداری کنید ، در حالی که خطرات خود به خودی خود را به خطر نمی اندازید؟ برای اینکه دریابم چه الیاف مختلفی در حین شستشو مقاومت می کنند ، تعدادی نخ را در انواع نخ ایجاد کردم: پشم ژنریک و تک نژاد. پشم فوق بشقاب؛ alpaca؛ للاما؛ ویسکوز و اکریلیک مصنوعی. سپس آنها را با چرخه های شستشو به تدریج و بیشتر خواستار می کنم. نتایج در زیر نشان داده شده اند. برنامه شستشوی سینتیک ۳۰ درجه ، حتی با کاهش چرخش آن ، باعث ایجاد تحریک بیش از حد برای پشم های بدون درمان می شود. در زیر Bergere de France Pur Merinos Francais (۱۰۰٪ پشم Merino درمان نشده) قبل و بعد از ۳۰ درجه شستشوی مصنوعی وجود دارد.
با این حال چرخه پشم / دست شستشو در ماشین لباسشویی من همانند شستشو با دست است. همه چسب های دستی که با دست شستشو می دهند ، مانند فرآیند شستشو بهبود می یابند ، دقیقاً مانند شستشوی دست در سینک ظرفشویی. البته همه ماشین ها مانند من نیستند (برای رکوردی که من دستگاه بارگذاری جلو دارم ، من از شستشوی پشم استفاده کرده ام و از هیچ کولر پارچه ای استفاده نکردم) بنابراین به جای پوشاک آزمایش را با چاله ها آزمایش کنید!
من قبلاً احساس نمی کردم که یک دستمال در ماشین لباسشویی بچسبانید ، اما با دیدن چگونگی موفقیت چمدانها ، من دو چرخ پرش را با چرخ دستی آرام قرار دادم. آنها کاملاً بیرون آمدند.
دانستن نحوه مراقبت از طیف وسیعی از نخ ها بدان معنی است که می توانید نخ مناسب را برای شرایط خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، من فکر نمی کنم که یک لباس شستشوی دستی به یک مادر جدید بدهید - مراقبت ظریف از یک دستمال در لیست اولویت های او قرار نمی گیرد! اگر نمی توانید مطمئن باشید که یک لباس در ماشین لباسشویی با چرخه ملایم روبرو خواهد شد ، گزینه superwash یا اکریلیک انتخاب معقول است.
اگر می توانید آن را نگه دارید (و آن را هزینه کنید!) ، پشم های سبز گل سرخ از طریق یک فرآیند گواهی استاندارد جهانی نساجی ارگانیک که شامل مواد شیمیایی بدون زباله یا پوشش رزین نیست ، قابلیت شستشوی ماشین را به دست می آورند.
Woolful همچنین این لیست از گزینه های superwash را ارائه داده است. اما اگر فقط می توانید با تنظیمات ماشین لباسشویی خود کمی دقت کنید ، تمام دنیای فیبر حیوانات درمان نشده برای شما باز است. P.S. اگر تا به حال خود را با یک بلوز نمدی پیدا کردید ، در اینجا روش عالی برای بالا بردن چرخه آن است! 

لموتکس

به روز ترین اخبار و مقالات صنعت نساجی در پرتال نساجی لموتکس

نمایشگاه

۲۳۵

کتب آموزشی

۹۵

مقالات تخصصی

۱۲۵

۰۹۱۳۵۰۹۵۳۵۹
تهران | خیابان دیباجی جنوبی | پلاک ۷۸ - طبقه ۴ - واحد ۵۴
lemotex۲۰۲۰@gmail.com | www.lemotex.com