advertise

حقیقت هایی در رابطه با پارچه ، نخ و..

لموتکس
  • هنگامی که صحبت از خرید ملافه یا ملافه می شود ، تولید کنندگان پارچه می گویند که شمارش نخ ها عامل مهمی برای مصرف کنندگان است. با تعریف ، شمارش نخ به اندازه گیری تعداد نخ های بافته افقی و عمودی در یک اینچ مربع از پارچه اشاره دارد. تعداد شمارش موضوعات می تواند در هر نقطه از ۸۰...

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

حقیقت هایی در رابطه با پارچه ، نخ و.. هنگامی که صحبت از خرید ملحفه می شود ، تولید کنندگان پارچه می گویند که شمارش نخ ها عامل مهمی برای مصرف کنندگان است. با تعریف ، شمارش نخ به اندازه گیری تعداد نخ های بافته افقی و عمودی در یک اینچ مربع از پارچه اشاره دارد.
تعداد شمارش موضوعات می تواند در هر نقطه از ۸۰ (موضوعات در هر اینچ مربع) تا ۷۰۰ موضوع یا بالاتر باشد. بیشتر مصرف کنندگان بر این باورند که هرچه تعداد تعداد نخ ها بیشتر باشد ، محصول بهتر می شود. متأسفانه ، وقتی صحبت از رختخواب و ملافه های ریز می شود ،تعداد موضوعات فقط یکی از فاکتورهای مورد توجه است. به عنوان مثال در اکثر فروشگاه های دفاتر ، ملحفه های تختخوابی را با تعداد متوسط ۱۸۰ تا ۳۲۰ بفروش می رسانند.
براساس گزارش مصرف کننده ، ورق های پنبه و مخلوط پنبه ، به عنوان مثال ، با تعداد نخ از ۱۸۰ تا ۲۰۰ پایه ایستاده تا طول عمر و پوشیدن داشته باشد. و آسایش رضایت بخش تعداد پنبه یا موستین aroundstandard حدود ۱۵۰ است. ورق های پنبه ای یا مشین با کیفیت خوب با تعداد ۱۸۰ نخ شروع می شوند. تعداد ۲۰۰ نخ یا بالاتر در نظر گرفته شده است که مقیاس یا پارچه ای نرم است که به خوبی شسته و می پوشد و از چروک بودن آن تضمین می شود.
ورق های لوکس دارای تعداد موضوعات ۵۰۰ و بالاتر است. جای تعجب نیست که تعداد شمارش نخ ها فقط شمارش موضوعات در یک اینچ مربع تک پارچه است. با پیشرفت در نخ های پنبه و پارچه ، بهبود فن آوری های چرخش و فرز ، شمارش نخ ها یک مفهوم کاذب است. تعداد نخ های بسیار بالا (۵۰۰ و بالاتر از آن) معمولاً بدان معنی است که نخ چسبیده شده است - به عبارت دیگر ، با شمارش نخ پیچ خورده به اندازه دو برابر نخ تولید می شود.
پارچه ای که دارای ۲۵۰ نخ چهار تکه جداگانه در یک اینچ مربع است ، به عنوان یک پارچه هزار عدد نخ حساب می شود. انجمن ملی نساجی ، که استانداردهای بین المللی برای صنعت پارچه را نشان می دهد ، گفت: این عملی است که هنگام خواندن تعداد نخ ها از پارچه ها ، هر رشته را جداگانه شمارش کنید.
بنابراین ، هنگامی که همه موضوعات به عنوان مثال در یک ورق دو یا سه عدد شمرده می شود ، مصرف کننده می تواند به راحتی فریب داده شود. استفاده از دو یا سه نخ که به هم چرخیده اند ، لزوماً پارچه ای ساخته نمی شود که لوکس تر باشد و یا دارای لباس های طولانی تری باشد.
هرچند که موضوعات در یک اینچ مربع محاسبه می شوند ، البته تعداد بالاتر همیشه ذکر خواهد شد و این چیزی است که مصرف کننده آن را می بیند و اغلب خریداری می کند. به عنوان مثال ملافه های لوکس ، از نخ های نخی با کیفیت بالا شروع می شود. پنبه ریز به الیاف یا اجزای منفرد بستگی دارد. هر چه طول اصلی بیشتر باشد ، پنبه بهتر است.
اجزای طولانی تر را می توان شانه تر کرد تا پنبه را درون نخ کاملی از پارچه بچرخانید ، که به نوبه خود به معنی پارچه ای نرم تر و مجلل تر است. پنبه مصر طولانی ترین اصل در جهان را دارد و مترادف با تجملات در سطح جهانی است ، اما آنچه که خریدار باید به دنبال آن باشد برچسب آن است که این محصول از ۱۰۰ درصد پنبه مصری تهیه می شود و نه مخلوط ۱۰ درصد با ارزان تر ، پنبه کم ارزش چنین ترکیبی منجر به محصول نهایی فقیرتر می شود. یکی دیگر از عواملی که خریدار خردمند هنگام خرید تختخواب باید به دنبال آن باشد ، فرآیندهای اتمام است. با فن آوری های مدرن و روشی که پارچه بافته و رنگ می شود ، ظاهر کلی ، دوام و توانایی سایش مشخص می شود.
اطمینان حاصل کنید که نام تولید کننده روی برچسب یک شخص معتبر یا شخصی است که در پشت محصول خود بایستد. با وجود بازار سریع امروز و سهولت خرید و کسب اطلاعات صحیح بر روی اینترنت ، مصرف کننده به راحتی فریب نمی خورد. چه ترد بودن پنبه باشد و چه احساس ساتن ورق های ابریشمی ، فاکتور شمارش نخ تنها چیزی نیست که بتوانید خریدهای خود را پایه گذاری کنید. یک مصرف کننده خردمند همیشه یک فرد مطلع و آگاه است.

لموتکس

به روز ترین اخبار و مقالات صنعت نساجی در پرتال نساجی لموتکس

نمایشگاه

۲۳۵

کتب آموزشی

۹۵

مقالات تخصصی

۱۲۵

۰۹۱۳۵۰۹۵۳۵۹
تهران | خیابان دیباجی جنوبی | پلاک ۷۸ - طبقه ۴ - واحد ۵۴
lemotex۲۰۲۰@gmail.com | www.lemotex.com