advertise

درباره نخ های خرد شده

لموتکس
  • نخهای خرد شده چیزی بیش از آنچه فکر می کنید وجود دارد به نخ پشته. در زیر برخی از مشخصات سازه های مختلف نخ وجود دارد. توجه: در این مقاله ، تعداد دانه ها به تعداد رشته های فیبر موجود در نخ اشاره دارد. گیج کننده ، در بعضی از کشورها ، به عنوان مثال ، تعداد قلاب به عنوان وزن نخ استفاده می شود. بدون توجه به اینکه تعداد رشته ها در واقع چه نخی دارد ، اغلب در انگلستان و "استرالیا" به نام ...

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

درباره نخ های خرد شده چیزی بیش از آنچه فکر می کنید وجود دارد به نخ پشته. در زیر برخی از مشخصات سازه های مختلف نخ وجود دارد. توجه: در این مقاله ، تعداد دانه ها به تعداد رشته های فیبر موجود در نخ اشاره دارد. گیج کننده ، در بعضی از کشورها ، به عنوان مثال ، تعداد قلاب به عنوان وزن نخ استفاده می شود.
بدون توجه به اینکه تعداد رشته ها در واقع چه نخی دارد ، اغلب در انگلستان و "استرالیا" به نام "۴ تکه" خوانده می شود. تخته تک همانطور که از نام این محصول پیداست ، این تنها یک رشته فیبر است. با یک نخ کاملاً یکپارچه ، تولیدکنندگان یک تسمه بین پیچ و تاب زیادی را طی می کنند - منجر به نخ "نامتعادل" می شود که ممکن است شما را با یک پارچه مغرضانه گره بزند - و پیچ و تاب خیلی کمی ، یک نخ را که به راحتی می شکند و قرص می دهد.
سطح مقطع گرد یک نخ یک تکه اجازه می دهد تا بخیه های فردی بتوانند تمام فضای موجود در اختیار آنها را پر کنند ، جلوه ای منسجم و احساس دنج به پارچه می بخشند. بخیه ها صاف و روشن هستند ، بدون سایه هایی که از چندین پلک در می آیند. مجردها از نظر وسایلی که به طور مثال ساییدگی و پارگی خواهد کرد ، مانند جوراب یا دستکش چندان مناسب نیستند.
دو تخته نخ های دو تکه دارای لبه موجی مشخصی هستند ، زیرا دو رشته در اطراف یکدیگر باد می شوند و هیچ چیز دیگری برای پر کردن شکاف ها ندارند. آنها از نخ های تک قلو قوی تر هستند ، با الیاف پشتیبانی و از شکستن پیچ اضافی محافظت می شود. آنها همچنین متعادل تر و بعید به نظر می رسند پارچه ای مغرضانه تولید کنند ، در حالی که پیچش اضافی از پلاستیک ها برای پیچاندن یکدیگر به یکدیگر استفاده می شود.
لبه موج دار به این معنی است که می توانند برای کار با رنگ مناسب باشند و مرزهای تغییر رنگ را به هم بزنند. آنها همچنین به طور سنتی برای بافندگی توری مورد استفاده قرار می گیرند. سه تخته نخ های سه تخته از دو لایه های تک یا دو لایه با دوام بیشتری برخوردار هستند ، با همه پیچ و تاب های موجود در تخته های جداگانه به علاوه پیچ و تاب اضافی برای چسباندن آنها به یکدیگر. آنها مقطع بیشتری نسبت به نخهای دو تکه دارند ، نسبت به نخهای یک تکه ، دور کمتری دارند اما قوی تر هستند.
به علاوه چهار عدد هرچه نخ در یک نخ بیشتر باشد ، قوی تر ، بادوام تر و گرد تر می شود و ساختار خوبی به بخیه ها و کابل های بافت دار می دهد. هرچه چاشنی بیشتری اضافه کنید ، نخ متراکم تر می شود ، زیرا فضای موجود در ستون نخ استفاده می شود. نخ های کابل نخهای pled می توانند به یکدیگر وصل شوند.
این یک سازه عالی برای الیاف پشم مانند Merino است ، با الیاف نسبتاً کوتاه ، نرم اما ظریف با پیچ و تاب کامل در نخ محافظت می شود. این نخ ها برای الگوهای کوک بافتی مانند بخیه بذر (UK = کوک خزه) و کابل ها مناسب هستند. آنها قوی هستند ، و در برابر پیلینگ مقاوم هستند. اما همه این جفت ها فیبر را نیز بسیار تحت کنترل نگه می دارند ، بنابراین انتخاب یک نخ پسندانه تر از انتخاب نخ نیست.
نخهای زنجیر دار این جایی است که خود مگس ها بافتنی هستند ، یا زنجیر می شوند تا نخ را تشکیل دهند ، کمی شبیه به بند ناف. استفاده از ساخت و ساز زنجیر برای الیاف فاقد خاصیت ارتجاعی ذاتی ، مانند الیاف ابریشم یا گیاه ، به طور کلی الاستیک را به نخ می دهد. این امر به این دلیل کار می کند که یک پارچه کشباف می تواند از همه جهات کشیده شود و می تواند نخی بخشنده تر برای این الیاف صاف و غیراستفاده کند.
نخهای خرد شده S-on-S نخهای ساخته شده S-on-S - که به آن نخهای چند نخ یا millefili نیز گفته می شود - از جنس نخهای بسیار ریز و تک ریز ساخته شده اند که به صورت S- پیچیده شده در ۲ نخ چوبی قرار گرفته اند که خود آنها را با پیچ و تاب S به هم چسبانده اند ، از این رو نام S-on -S این تفاوت از نخهای سنتی است که در اکثر اوقات یک گلدان تنها با یک پیچ و تاب Z چرخانده می شود ، و سپس دو یا چند مورد از آنها در جهت مخالف با هم جمع می شوند و نخی با پیچ و تاب نهایی S به دست می دهند.
ساخت S-on-S انعطاف پذیری خوبی به کارخانجات بزرگ می دهد که می توانند از نخهای ریز و مناسب برای لباسهای بافتنی تجاری استفاده کنند ، ضمن اینکه آنها را به عنوان بلوکهای ساختمانی برای نخهای مناسب برای استفاده در صنعت دستباف استفاده می کند. نتیجه ساخت S-on-S نخ کاملاً سبک و مطبوع است و گزاف گویی زیادی دارد.
اما این نیز براق و خوش رفتاری است ، با پیچ و تاب زیاد ، الیاف را محکم در بدن نخ می گیرند. از آنجا که الیاف نمی توانند به راحتی فرار کنند ، پارچه به پایان رسیده مستعد ابتلا به مچ شدن نیست. آنها معمولاً با پشم فوق بشقاب ساخته می شوند ، برای صاف کردن فیبرهای فرد (و جلوگیری از قفل شدن فلس و جلوی مقیاس های طبیعی موجود).
این همچنین بدان معنی است که پارچه تمام شده فقط با کمی تشویق ، یعنی از شستشو ، مسدود شدن یا جاذبه ، می تواند آرامش و کشش داشته باشد.

لموتکس

به روز ترین اخبار و مقالات صنعت نساجی در پرتال نساجی لموتکس

نمایشگاه

۲۳۵

کتب آموزشی

۹۵

مقالات تخصصی

۱۲۵

۰۹۱۳۵۰۹۵۳۵۹
تهران | خیابان دیباجی جنوبی | پلاک ۷۸ - طبقه ۴ - واحد ۵۴
lemotex۲۰۲۰@gmail.com | www.lemotex.com