advertise

بررسی بازیافت پارچه

لموتکس
  • بنابراین ، با نخ های لرزان چه کار می کنید؟ صنعت نساجی به طور کلی از نظر منابع پر رونق بوده است ، اما بخش بزرگی از زباله های غیر ضروری تولید می شود. یکی از بزرگترین مشکلات ، مدیریت این پسماندهای جامد است. دکتر محینی گوپتا می گوید ، تولید محصولات با ارزش افزوده می تواند پاسخی باشد. صنعت نساجی هند نه تنها در میان قدیمی ترین صنایع در این کشور بلکه یکی از بزرگترین ارائه دهندگان اشتغالزایی است که...

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

لموتکس پیشرو به سوی آینده با نگاهی به تجربیات دیروز و امید های فردا

بنابراین ، با نخ های لرزان چه کار می کنید؟ صنعت نساجی به طور کلی از نظر منابع پر رونق بوده است ، اما بخش بزرگی از زباله های غیر ضروری تولید می شود. یکی از بزرگترین مشکلات ، مدیریت این پسماندهای جامد است. دکتر محینی گوپتا می گوید ، تولید محصولات با ارزش افزوده می تواند پاسخی باشد.
صنعت نساجی هند نه تنها در میان قدیمی ترین صنایع در این کشور بلکه یکی از بزرگترین ارائه دهندگان اشتغالزایی است که ارز را به دست می آورد. این برخی از مهمترین نیازهای مصرف کننده مانند پارچه فروشی ، فرش ، فرش و سایر محصولات نساجی را برآورده می کند.
مفهوم "شیمی سبز" و پایداری در بسیاری از صنایع تولیدی مورد بحث قرار گرفته است. بازیافت گرمانرم پلاستیکی با توجه به اثرات زیست محیطی طولانی مدت از دفع زباله های غیرمسئولانه بسیار حیاتی است. نگرانی فعلی در مورد دفع زباله های صنعتی و پس از مصرف در محل های کاهش یافته دفن زباله ، توجه را بر توسعه فرآیندهای بازپرداخت و بازیافت مؤثر متمرکز کرده است.
بازیافت عملی ترین روش برای کاهش زباله های جامد است. بازیافت نساجی محبوبیت گسترده ای پیدا می کند زیرا لباس و پارچه معمولاً از کامپوزیت هایی از الیاف طبیعی زیست تخریب پذیر و پلاستیک های مصنوعی غیر تجزیز پذیر تشکیل می شود که قابل بازیافت هستند.
بازیافت با کاهش نیاز به محل دفن زباله ، هر دو مزایای اقتصادی زیست محیطی را فراهم می کند و به کاهش استفاده از منابع متوسط ، آلودگی و مصرف انرژی کمک می کند. تایوان و ژاپن همکاری نزدیکی در زمینه ساخت پارچه های بازیافتی دارند ، همانطور که شرکت Libolon Co. Ltd. تایوان RePET و نخ های اکوویا را که از بطری های پلی استر بازیافت PET ساخته شده است ، راه اندازی کرده است.
پاتاگونیا سیستم بازیافت پارچه های پلی استر را ساخته و هدف آن تولید پوشاک بازیافتی تا سال ۲۰۱۰ است. این شرکت بیش از ۶۰۰۰ کیلوگرم پوشاک را بازیافت کرده و تجزیه و تحلیل فرایند موضوعات مشترک را برای محاسبه انرژی و انتشار دی اکسید کربن برای پوشاک بازیافتی انجام داده است. استاندارد بازیافت جهانی ، که در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد ، بر روی اصل قابلیت ردیابی ، مدیریت محیط زیست و مسئولیت اجتماعی کار می کند.
آگاهی از بازیافت نتیجه بسیاری از عوامل از جمله مصرف گرایی زمرد ، افزایش مشکلات دفع زباله ، هزینه های مواد اولیه و تکامل زباله به یک صنعت بدون سر و کار است. پردازش مجدد لباس های استفاده شده ، مواد فیبری و ضایعات لباس از فرآیندهای تولید قبلاً توسط واحدهای لرزان تصویب شده است. پشم بازیافتی مدت طولانی است که در فرآیندهای صنعتی مجددا مورد استفاده قرار می گیرد.
پوشاک قدیمی ، دستمال ، پارچه خیاطی و ضایعات حاصل از تولید پشم همه منابع مهم برای بدست آوردن مواد اولیه فیبری توسط این واحدها است. همچنین به آن فرآورده های نجات یافته ، بازپس گیری و یا تولید مجدد آن تبدیل می شود ، این بیشتر در صنعت نساجی به عنوان پارچه خراش شناخته شده است. این ترکیب از پارچه و تکه های جوراب ساق بلند ، فلانل و سایر پارچه های نرم و خراب است که پاره شده و به قطعات فیبر اصلی کاهش می یابد.
الیاف با کیفیت بالا می توانند از پارچه های دور ریخته شده تولید شوند اگر این مواد حاوی کیفیت خوبی از الیاف ناقص هستند که به شدت تحت درمان قرار نگرفته اند. کیفیت خوب پشم مورد استفاده مجدد ، هنگام پارچه ، از مقاومت در برابر سایش نسبت به کیفیت نامرغوب پشم تولید شده از الیاف که نه تنها نامنظم و ضعیف هستند ، بلکه دارای مقیاس محافظ نیز نیست. استفاده از پشم مجدداً قبل از ریختن مجدد با پشم جدید مخلوط می شود.
بیشتر الیاف فرآوری شده توسط خود کارخانه های پشمی تولید می شوند ، در حالی که درصد زیادی از پشم های دوباره استفاده شده توسط تولید کنندگان لرز خریداری می شود ، که ممکن است بصورت مستقل کارخانه هایی را برای تولید پتو و فرش بافته کار کنند. ۱. روش های مواد ۱.۱ مجموعه نقوش یک مطالعه در دانشگاه کشاورزی پنجاب هند، Ludhiana برای توسعه محصولات با ارزش افزوده از نخ جنس بنجل و یا بازیافت انجام شده است.
نخ جنس بنجل از مناطق Ludhiana و امریتسار پنجاب برای آماده سازی پارچه جمع آوری شد. دو فقره نخ جنس بنجل به عنوان مثال ۱۰Nm و ۱۲Nm برای توسعه محصول انتخاب شدند. از ۲۴ نمونه نمونه اولیه طراحی شده ، شش طرح برتر برای توسعه محصولات با ارزش افزوده به دست آمد. سپس میزان قابل قبول بودن مصرف کننده ارزیابی شد. نقوش از طریق منابع ثانویه مانند اینترنت ، دائرopaالمعارف ، کتاب و مجله انتخاب شدند.
بر اساس ترجیحات ، از طرح های مختلف و ترکیب رنگی محصولات نساجی استفاده شد. از شش طرح برتر برای تهیه محصولات با ارزش افزوده یعنی روکش کوسن ، رومیزی ، کیف حمل ، حلق آویز دیواری ، سرقت و صدا خفه کن استفاده شد. موجودی برای ثبت نظرات مصرف کنندگان آماده شده است. از پاسخ دهندگان خواسته شد ترجیحات مربوط به نوآوری ، بافت ، ترکیب رنگ و جذابیت کلی تهیه شده از این محصولات نساجی را ارائه دهند.
اثربخشی مقرون به صرفه محصولات نساجی با درخواست پاسخ دهندگان به فروش قیمت هر مقاله مورد بررسی قرار گرفت. شصت زن مصرف کننده به طور تصادفی بین سنین ۲۵ تا ۳۵ سال انتخاب شدند تا اطلاعات مربوط به پذیرش آنها برای محصولات توسعه یافته نساجی را جمع آوری کنند.
جدول ۱ نشان می دهد که حداکثر پاسخ دهندگان ، یعنی ۷۳.۳ درصد در گروه سنی ۲۵-۳۰ سال بودند. اکثر پاسخ دهندگان تحصیلات تکمیلی بودند و درآمد خانواده آنها بین ۳۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ پوند بود. همه محصولات توسعه یافته توسط مصرف کنندگان فوری قدردانی شده اند.
پوشش کوسن توسط بیشتر پاسخ دهندگان برای ترکیب رنگ ، بافت و نوآوری مورد پسند قرار گرفت. به نقل از قیمت کالاهای ساخته شده از نخ چوب لکه دار با حاشیه سود ۲۵ تا ۵۰ درصد یافت شد. اکثر محصولات توسعه یافته برای مصرف کنندگان قابل قبول بود.

لموتکس

به روز ترین اخبار و مقالات صنعت نساجی در پرتال نساجی لموتکس

نمایشگاه

۲۳۵

کتب آموزشی

۹۵

مقالات تخصصی

۱۲۵

۰۹۱۳۵۰۹۵۳۵۹
تهران | خیابان دیباجی جنوبی | پلاک ۷۸ - طبقه ۴ - واحد ۵۴
lemotex۲۰۲۰@gmail.com | www.lemotex.com